Psychologia i PR

W ramach selfie;-)

Ludzie są różni. Jedni są fanami sportu i bez opamiętania śledzą dokonania swoich idoli. Inni pasjonują się gotowaniem i dla nich każda chwila jest dobra by przygotować nowe, pyszne danie. Są wśród nas tacy co ich sensem życia są podróże, a także całe grono tych, którzy na drugie imię z chęcią wpisaliby sobie „Karl Lagerfeld”. Mnie tymczasem kręci „globalna komunikacja”, to co ją tworzy, czyli człowiek, medium, przekaz, konstrukcja, język i kontekst, jednym słowem wszystko z czego utkane jest public relations. Przyglądam się bacznie temu co pozwala nam się dogadywać (bądź nie), informować, inspirować, nawiązywać relacje czy wpływać wzajemnie na siebie. Psychologia PR to blog właśnie o tym, co niematerialne, często domniemane, niby niepozorne ale tak naprawdę bardzo, ale to bardzo pożądane. Od 20 lat z sukcesami zajmuje się public relations, a po 5 latach spędzonych na kierunku psychologia biznesu uznałam, że w obszarze działań public relations nie tylko można, ale koniecznie trzeba uwzględniać odkrycia psychologiczne rządzące światem relacji, komunikacji i przekazu. Wykorzystanie fachowej, wiedzy z tego zakresu przy planowaniu strategii, budowaniu wizerunku czy kreowaniu marki umożliwia uzyskanie niespotykanej skuteczności i jak się okazuje jest odpowiedzią na pytanie jak prowadzić działania z zakresu PR by przynosiły długofalowe, pożądane przez nas efekty.

To czego się nauczyłam i uczę każdego dnia, wdrażam w realizowane działania dla naszych klientów. Od kilku lat dzielę się także swoją wiedzą z tego zakresu podczas szkoleń i warsztatów.

Zapraszam do AKTYWNOŚCI:) Lektury, dyskusji i  zadawania pytań:)

Kto leci ze mną do Krakowa, by napić się wódki?

Posted Leave a comment

Ostatnie dni sezonu ogórkowego wypełniły w nadmiarze informacje mało istotne, zyskując niekiedy duży rozgłos. Takie jego prawa. Cóż. Jedną z nich jest afera o spot American Airlines, w którym linie lotnicze informują o nowych miejscach lotów, jakie będą dostępne dla pasażerów z Chicago w 2020 roku. Ze wględu na emocje, które wzbudziła ta sytuacja postanowiłam […]

Jakie są wynagrodzenia osób pracujących w branży marketingowej? Najnowsze opracowanie SAR już dostępne.

Posted Leave a comment

Ukazały się nowe wyniki badania wynagrodzeń w naszej branży publikowane przez @SAR. W raporcie zawarte są nie tylko uśrednione stawki pensji, ale także informacje o wycenie pracy poszczególnych specjalistów za godzinę. Wg nas to wprowadza transparentność i ułatwia rozmowę o wycenie pracy ekspertów z różnych dziedzin zaangażowanych do pracy przy projektach. Gdybyście byli ciekawi, zapraszam do […]

@SeeBloggers czyli @SeePeople

Posted Leave a comment

Wszystko zaczyna się od marzenia Mamy różne marzenia. Moim było pojechać na SeeBloggers, choć jako twórca internetowy stawiam pierwsze nieśmiałe kroki, powoli odkrywając, co ten świat online niesie dla nas dobrego. Od zeszłego roku marzyłam o tym, by móc wziąć w tym udział. I na szczęście łaskawy los pozwolił mi się tam znaleźć. Jestem ogromnie wdzięczna […]

Jak muzyka może pomóc w budowaniu wizerunku?

Posted Leave a comment

  Muzyka = porusza inne zmysły, dotyka nas głęboko, kotwiczy w chwili. Praktycznie każdy ma taki utwór, którego pierwsze takty przenoszą do miejsca, czasu, chwili. Wiecie, o czym mowa?   Jak muzyka wpływ na nasz mózg? Słuchanie muzyki, która nam się podoba, powoduje wydzielanie przez nasz mózg dopaminy – a jej wyższy poziom z reguły […]

Walka z hejtem

Posted Leave a comment

W Austrii planują wdrożenie nowych rozwiązań legislacyjnych ograniczających anonimowość w sieci. Jest ona jednym z głównych powodów rozprzestrzeniającego się hejtu w internecie, także w Polsce. Od 2020 roku w Austrii pozostawianie komentarzy będzie możliwe jedynie po zarejestrowaniu się w serwisie i podaniu pełnych danych osobowych (imię, nazwisko, adres). Na razie ma to dotyczyć serwisów, które […]

Niemożliwe! Nie działa Facebook i Instagram.

Posted Leave a comment

Dzisiaj, przez kilka godzin nie działały media z rodziny Facebooka czyli dwa najbardziej popularne serwisy informacyjne – FB i Instagram*. Wiadomości znikały nie wiadomo gdzie, posty wyparowywały i podniósł się alarm… można było odczuć jak eskalują emocje takie jak złość, frustracja, rozczarowanie… Moim zdaniem ten emocjonalny wybuch, to nie był tylko atak złości managerów od […]

Słowo 2018 wg Collins Dictionary

Posted Leave a comment

Opublikowano listę słów #CollinsWords na 2018 rok My obstawialismy #VEGAN i #METOO. A Wy? Słowem 2018 wg Collins Dictionary zostało słowo: SINGLE-USE Warto pamiętać o wszystkich z nich przy tworzeniu kontentu. Dobrego kontentu. Oczywiście nie namawiam do pisania o produktach mięsnych z wykorzystaniem słowa VEGAN (hahahaha, uwierzcie różne rzeczy już czytałam :))))  ale w granicach […]

53% czy to wystarczy?

Posted Leave a comment

Wciąż internet podbija serca marek, koncernów i klientów. Trudno oprzeć się tej magii policzanych reakcji i wykresów. Nawet to rozumiem, ale… jak wynika z ostatniej edycji „Viewability Benchmark Report” badania realizowanego przez firmę Meetrics, tylko 53% publikowanych reklam jest widoczna w Polsce*.  W całej Europie jesteśmy na przedostatnim miejscu. Lepsi od nas byli tylko Włosi. Średnia […]

Kler, czyli parę słów o tym, jaki jest przepis na dobry PR

Posted Leave a comment

Na ekranach kin możemy oglądać jeden z najbardziej kontrowersyjnych filmów ostatnich lat „Kler” w reżyserii Wojciecha Smarzowskiego i Wojciecha Rzehaka. Zanim odbyła się jego premiera w mediach, ba w całej Polsce zawrzało. W podsumowaniu cytowanym przez mój ulubiony portal branżowy (wirtualnemedia.pl*) czytamy, że wartość reklamowa publikacji, które się do dzisiaj ukazały, wynosi ponad 60 milionów złotych. […]

Social media i internet – czy to na pewno najlepsze miejsca dla Twojej firmy?

Posted Leave a comment

☛Czy miejsce, w którym mamy styczność, z najwiekszą ilością fake newsów, jest najlepszym miejscem do komunikacji z Twoimi odbiorcami? 58% badanych przyznało, że social media są źródłem fake newsów * ☛Czy liczy się tylko internet? 39% z kolei uznało za takie źrodło portale internetowe*. Jaka masz gwarancję, że twój news nie zostanie odrzucony? Jak go […]

Pseudo rozwiązanie?

Posted Leave a comment

Jak czytamy w artykule na wirtualnemedia.pl – Izba Wydawców Prasy krytykuje Parlament Europejski za odrzucenie nowego prawa autorskiego Czytaj więcej na: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/izba-wydawcow-prasy-krytykuje-pe-za-odrzucenie-nowego-prawa-autorskiego-dlaczego Odnosząc się do sprawy dyrektywy mającej rozwiązać problem wydawców (jak rozumiem głównie prasowych), to czy naprawdę komukolwiek przeszło przez myśl, iż w ten sposób rozwiązujemy czyjś problem? Serio? Od lat internet rośnie w siłę, z pomocą […]

Co ma wspólnego dżem truskawkowy i transmisja na żywo SeeBlogers z PR?

Posted Leave a comment

@JurekOwsiak na @SeeBlogers o 26 latach Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy: MIEJCIE ZASADY i się ich trzymajcie! Na FOCHU nie można zbudować (udanego – to moja wstawka:)))) ŻYCIA. Niech to co ROBICIE sprawia WAM RADOŚĆ. Nie IZOLUJCIE się, nie dajmy się PODZIELIĆ. Czy nie wydaje Wam się, że to oczywistości? Kurczę, chyba tak, ale warto o […]

Kryzys Green Coffee

Posted Leave a comment

Moja ulubiona sieć kawiarni i jej kryzys. Trzymam kciuki, bo na razie dobrze to rozgrywają. Mówią co trzeba, ale nie tylko najważniejsze jest to, że robią to co mówią! Brawo!!! Wczoraj byłam w Nero i nie ma żadnych ciast z kremem, a wieczorem lokal był zamykany wcześniej bo odbywało się  zapowiadane, dodatkowe szkolenie. Nie jest sztuką […]

And the Oskar goes to…PR?

Posted Leave a comment

Kolejna ceremonia wręczenia Oskarów za nami…uwielbiam ten żywioł, to że mogę oglądać show na żywo, to dla mnie rozkosz…w tym roku jednak spodziewałam się więcej…może dlatego, że to Jubileusz? 90 ceremonia więc i oczekwania większe? To co mnie tknęło, że in memoriam pojawiają się nazwiska PRowców…to jak dla mnie znak, że praca naszych jest dostrzegana, […]

Jak wpłynie na pracę PRowców nowelizacja Prawa Prasowego?

Posted Leave a comment

33 lata czekaliśmy na nowelizację Prawa Prasowego. Główne zmiany dotyczą obszaru autoryzacji. Co oznacza to dla PRowców, Rzeczników Prasowych? Co zmieni się w kontekście funkcjonowania mediów? Czy są adekwatne do czasów i świata mediów w jakim żyjemy? Informacja o podpisaniu nowelizacji Prawa Prasowego obiegła dzisiaj media. Największa zmiana dotycząca obszaru autoryzacji dotyczy nie tylko zmniejszenia kar […]

I w pięty poszło – PR bez klasy i PR

Posted Leave a comment

Dzisiaj, natknęłam się w sieci (dzięki mojemu mężowi – Dziękuję Kochanie:)))) na bardzo inspirujący tekst Pawła Tkaczyka – na temat naprawy polskiego PR. Tu link do niego http://paweltkaczyk.com/pl/o-naprawianiu-r-w-public-relations/ W sumie Paweł ubrał w słowa to czego lepiej bym sama nie ujęła. Dodam, że jestem PRowcem z 20letnim doświadczeniem i właśnie dlatego podpisuje się pod nim wszystkim co […]

Masz Babo placek, czyli case Łukasza Jakóbiaka i Ellen DeGreeners

Posted Leave a comment

Od jakiegoś czasu w sieci trwa ożywiona dyskusja na temat mistyfikacji Łukasza Jakubiaka, jaką okazała się rzekoma wizyta prezentera w studio znanej Amerykanki Ellen DeGenners. Zdeterminowany był na tyle, że nie tylko ogłosił casting na sobowtóra Ellen, ale także  zbudował studio, do złudzenia przypominające to oryginalne, jak i zainwestował środki w sfilmowanie całego przedsięwzięcia. Cel – znaleźć się u […]

Oskary i znikająca Panna Młoda

Posted Leave a comment

Najważniejszy weekend tego roku za nami- po raz 89 przyznano  Oskary — nagrody Amerykańskiej Akademii Filmowej. Zanim jednak najwytrwalsi mogli poznać wspaniałych laureatów, co bardziej czujni mieli szansę natknąć się w sieci na najkrótszą emisję reklamy „ever”. Mowa o kampanii Orange Love Finance, w ramach której, nagrane spoty z udziałem popularnej prezenterki Agnieszki Jastrzębskiej zostały […]